Деякі питання перевірки інженерів технічного нагляду

Як відомо, дотримання порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об’єкта архітектури (а точніше, об’єкта будівництва, бо право на виконання будівельних робіт набувається на об’єкт будівництва, так далі і будемо вживати цей термін) є одним із основних завдань держархбудконтролю. Так визначено підпунктом 2 пункту 2 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року №553 (далі – Порядок держархбудконтролю).

Фахівці, які отримали відповідний сертифікат і на його підставі здійснюють технічний нагляд, підконтрольні органам держархбудконтролю, для них встановлена адміністративна відповідальність за здійснення технічного нагляду з порушенням вимог законодавства згідно зі статтею 961 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Як і для всіх інших учасників будівництва, крім деяких (виконавців, що здійснюють технічну інвентаризацію, енергоаудит, обстеження). Треба думати, поки що.

Але для того, щоб притягти до відповідальності, інспектору держархбудконтролю потрібно встановити і довести (у разі необхідності) факт порушення. А інженеру технагляду або смиренно погодитися з виявленим фактом недотримання порядку здійснення технічного нагляду, або ж викласти аргументи, що спростовують вказаний факт.

Віднедавна, вказані дії, як інспектора так і фахівця, унормовані і здійснюються за єдиною уніфікованою процедурою. Йдеться про наказ Мінрегіону від 15 травня 2012 року №240, яким затверджено Уніфіковану форму акта, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності під час виконання підготовчих та будівельних робіт (далі – Уніфікований акт). Пропонуємо всім охочим (і не тільки, бо акт стосується практично всіх учасників будівництва, на віть фахівців з експертизи проектів) ознайомитися з повним змістом акту, та і загалом всього наказу.

У цій публікації зупинимося лише на питаннях технічного нагляду, та й то не всіх. Уніфікований акт містить декілька питань, які більшою чи меншою мірою зачіпають функції і обов’язки інженерів технічного нагляду. Виключно технагляду стосуються три питання: