Про черги та пускові комплекси. Терміни і визначення.

Недотримання вимог законодавства щодо виділення черг та/або пускових комплексів об’єкта будівництва – «надійний» спосіб отримати відмову у видачі дозволу на виконання будівельних робіт або втратити право на їх виконання за результатами перевірки, якщо таке право набуте на підставі повідомлення (для об’єктів класу СС1).

Черга будівництва

ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво» у визначенні лаконічний:

Отже, якщо Ваш об’єкт будівництва не є комплексом, можете сміливо пропускати цей розділ. Він не для Вас. Черг будівництва у Вашому проекті бути не може. А якщо у якийсь спосіб і з’являться (наприклад, на «переконливе» прохання замовника), починайте відразу читати цю статтю спочатку.

Якщо ж об’єктом проектування все ж є комплекс, то є можливість розбити його на черги, але спочатку радили би оцінити доцільність чи необхідність такого кроку. Іншими словами, які переваги чи вигоди дасть таке розбиття.

Для цього потрібно враховувати наступне.

  1. Виділення черг має бути передбачено затвердженим завданням на проектування об’єкта будівництва.
  2. Проектна документація, у складі якої відповідно до завдання на проектування можуть бути передбачені черги та пускові комплекси, розробляється на об’єкт будівництва в цілому. Так зазначено у п.9 Порядку розроблення проектної документації на будівництво об’єктів, який затверджено наказом Мінрегіону від 16.05.2011 №45, далі – Порядок проектування.

З практики. Приходить на згадку випадок, коли замовником було подано для прийняття в експлуатацію як один об’єкт будівництва чотири окремі об’єкти. Відповідно на кожний об’єкт розроблялася окрема проектна документація. Мотивація такої заяви – ці об’єкти є чергами якогось одного загального об’єкта будівництва. На запитання: чим це підтверджується – відповідь: містобудівними умовами і обмеженнями, які видані на об’єкт будівництва у цілому з виділеннями у них зазначених об’єктів як окремих черг.

Важко сказати, за якою формою були видані містобудівні умови і обмеження. У всякому разі, з 2011 року їх форми не передбачають зазначення вимог щодо черговості. Але навіть якщо б і передбачали – це тільки складова вихідних даних, які мають бути реалізовані у проекті.

  1. Як відомо, замовник та генпроектувальник (проектувальник) раніше (до 28 серпня 2018 року) могли прийняти обґрунтоване узгоджене рішення щодо зміни кількості стадій та стадійності проектування об’єкта будівництва. Тепер уже достатньо тільки узгодженого рішення. Але те, що таке рішення визначальним чином впливає на процедуру використання механізму черговості, якраз сумніву не підлягає. Загалом все зводиться до двох схем:

3.1