Про відхилення від ДБН

Як відомо, можливість відхилень від ДБН передбачена частиною п’ятою статі десятої Закону України «Про будівельні норми»:

Обґрунтовані відхилення від будівельних норм, що забезпечують дотримання встановлених вимог безпеки у спосіб, не передбачений будівельними нормами, можуть бути погоджені суб’єктом нормування відповідно до встановленого ним порядку.

Порядок погодження Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України обґрунтованих відхилень від будівельних норм, що забезпечують дотримання встановлених вимог безпеки до будівель і споруд у спосіб, не передбачений будівельними нормами (далі Порядок), затверджений наказом Мінрегіону України від 19 квітня 2018 року № 97. А наказом від 1 березня 2019 року №48 Міністерством внесено ряд змін і доповнень до Порядку, які набрали чинності з 4 червня 2019 року. На одній з них точно варто зупинитися, бо не виключено, що вона матиме певне значення в рамках здійснення експертизи проектів та заходів держархбудконтролю.

Мова йде про доповнення Порядку додатком 1, який містить перелік витягів із державних будівельних норм у погодженні відхилень від яких Мінрегіон відмовляє заявникам при здійсненні нового будівництва або реконструкції (далі – Перелік витягів).

На сторінках журналу вже неодноразово згадувалося, що Мінрегіон, як центральний орган виконавчої влади у сфері будівництва, має мати найширші повноваження з регулювання технічних питань будівельної діяльності. З цієї позиції прийняття міністерством зазначеного додатку не викликає жодних сумнівів. Але.